درد آرنج ، علت ها و درمان آن دکتر سیامک مرادی، فوق تخصص درد

در بسیاری از موارد، دیسک کمر میتواند با درمانهای غیرجراحی مانند داروها، فیزیوتراپی و تغییرات در سبک زندگی مدیریت شود. با اجرای تغییرات در سبک زندگی و استفاده از مراقبتهای پزشکی مناسب، افراد میتوانند دیسک کمر را به خوبی مدیریت کنند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. 1.آیا تغییرات در رژیم غذایی میتواند به کاهش درد کمک کند؟ اگر درد آرنج شما شدید یا مداوم است، بسیار مهم است که برای تشخیص مناسب به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین اگر پایی دچار صدمه قبلی یا تصادف شده باشد در آینده احتمال بیشتری برای آسیب خواهد داشت . همچنین پزشک متخصص به علائم بی حسی یا ضعف در پاها توجه می کند تا میزان درگیری عصب سیاتیک نیز بررسی شود. دیسک کمر یک بیماری مزمن است، اما با مدیریت مناسب، علائم آن میتواند کاهش یابد و کیفیت زندگی بهبود یابد. دیسک ها در هنگام فشار عمودی آب خود را از دست می دهند و در هنگام استراحت مقدار آب از دسته رفته خود را احیا می کنند. در قسمت درمان آرتروز زانو همین سایت مفصلا به این روش ها اشاره شده است . 2) درمان زانو درد با کمک روش های تزریقی ماند پی ار پی زانو ، ازن درمانی زانو ، ارتوکین درمانی زانو و پرولوتراپی زانو ، ژل درمانی زانو و … ​!

2001 در صورت عدم درمان یا مدیریت مناسب، دیسک کمر میتواند منجر به درد مزمن، محدودیت در حرکت و کاهش کیفیت زندگی شود. نوع درمان بستگی به علت و شدت درد، تشخیص پزشک و وضعیت بالینی فرد دارد. سبک زندگی بیتحرک و نشستن مداوم در وضعیت نامناسب میتواند باعث ناراحتی ناحیه بالایی کمر و گردن شود. دیسک کمر، یک بیماری که با تخریب دیسکهای نخاعی در بخش کمری همراه است، میتواند درد و ناراحتی مهمی را ایجاد کند. با از بین رفتن مفصل زانو، بخش مهمی از زانو از دست می رود و درد و ناراحتی فرد شدت پیدا می کند. جذب ضربه : دیسک کمر در هنگام راه رفتن همچون کمک فنر ضربه های وارده به ستون فقرات را میگیرد و به یکنواخت راه رفتن ما کمک می کند. پزشک از بیمار میخواهد که دراز کشیده و پای خود را به صورت عمودی بالا ببرد ، معاینه انگشت شست ، توانایی راه رفتن روی پنجه و پاشنه از دیگر راه های معاینه فیزیکی جهت تشخیص بیماری دیسک کمر می باشد. در این روش، پالسهای لیزر در عمق نفوذ های مختلف، بر اساس شرایط بیمار و شدت دردی که حس میکند، به بافتهای آسیبدیده ارسال میشود و این انرژی ارسالشده جریان خون را بهبود بخشیده و بافتهای آسیبدیده را تحریک میکند.

اغلب افرادی که به خاطر دیسک کمر خود به پزشک مراجعه می کنند ، تجربه دردی شدید در قسمت کمر یا پشت پای خود داشته اند. وقتی عضله بیشازحد کشیده میشود، میتواند پاره شود و دردی را در این ناحیه ایجاد کند. معمولاً هنگام لمس منشأ درد، ناحیه آسیبدیده دردناک و سفت خواهد بود، همچنین ممکن است دامنه حرکتی محدوده آسیبدیده محدودشده باشد. به طور خلاصه، دیسک کمر در بدن نقش مهمی در حفظ سلامت و عملکرد صحیح ناحیه کمری دارد . شرکت در تمرینات مناسب با ضربه کم، مانند شنا یا پیادهروی، میتواند عضلات پشتی را تقویت کرده، قرار گرفتن در حالت درست را بهبود بخشد و سلامت کلی مهره را حمایت کند. حفظ وزن سالم بار مهره را کاهش میدهد و فشار روی دیسکها را کاهش میدهد و سلامت کلی مهره را حمایت میکند. انجام تنظیمات ارگونومیکی در محل کار، صندلیها و تشکها میتواند به حفظ موقعیت مهره محایط طراحیشده درست و کاهش تنش روی دیسکها کمک کند. دیسکها وظیفه جذب ضربه و توزیع فشار را به عناصر ستون فقرات کمری دارند. وظیفه هسته نواحی مرکزی، جذب ضربه و توزیع فشار وارده را بر عهده دارد. هسته نواحی مرکزی () ، بخش داخلی و مرکزی دیسک است.  ​​​​!

فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟

هسته نواحی مرکزی اغلب درون لایه خارجی دیسک قرار دارد. برای تشخیص دیسک کمر راه های متفاوتی دارد که یکی از آن ها شرح حال بیمار می باشد. میکرودیسکتومی: در این روش، جراح برشی بسیار کوچک در پشت بیمار ایجاد میکند تا میکروسکوپ و ابزارهای و تجهیزات وارد بخش آسیب دیده ستون فقرات شود و مهره، دیسک بیرونزده و حتی لیگامنت آسیب دیده فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ را خارج نماید. راه دیگری که به پزشک کمک می کند تا تشخیص دقیق تری داشته باشد ، معاینه فیزیکی بیمار است. در برخی موارد، پزشک ممکن است آزمایشهای تکمیلی دیگری جهت اطمینان نیز درخواست کند. فتق واقعی دیسک (که دیسک پارگی یا لیز خورده نیز نامیده میشود) زمانی رخ میدهد که حلقۀ دیسک ترک خورده یا پاره میشود و به مرکز دیسک که حالت ژل مانندی دارد اجازه میدهد به بیرون فشرده شود. برای درمان این مشکل نیز بنا به شدت آن، درمانهای مختلفی در نظر گرفته میشود. آسیب به ساختار زانو میتواند سبب تورم شود و در صورتی که به درستی درمان نشود، یک مشکل مزمن در طول زمان ایجاد میکند.  ​.