فقط آنجا بنشین! شروع رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

با رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی چقدر وزن کم میکنم؟ 🔣 پیج اینستاگرام دکتر کرمانی برای خرید رژیم عدد 113 را به شماره ۹۰۰۰۷۰۲۵ پیامک کن و یا روی لینک زیرکلیک کن. بر اساس تحقیقات کسانی موفق به تثبیت وزن شدن که بعد از دوره رژیم کتو رایگان و کم کردن وزن هم دست از ورزش برنداشتن. این مقدار زیاد از دست دادن املاح و نمک بدن توضیح خوبی است که چرا افراد در دو هفته اول رژیم کیتوجنیک به سرعت وزن کم می کنند که بیشتر آن از چربی های ذخیره است. علاوه بر این، افراد نژاد هیسپانیک (اسپانیایی و آمریکای لاتین) میزان شیوع بالاتری را نسبت به افراد سفیدپوست نشان دادهاند در حالیکه افراد سیاهپوست کمترین استعداد را در بروز این بیماری دارند.

رژیم دکتر کرمانی یه انتخاب بود نه یه اتفاق! - ویرگول دو تغییر ژنتیکی در استعداد بروز این بیماری شناخته شده و در گروه بزرگی با پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی (SNP) غیر مترادف تأیید شدهاند ( PNPLA3 و TM6SF2 ). اگرچه NAFLD دلایل ژنتیکی هم دارد، انجمن AASLD غربالگری خانوادگی برای افراد خانواده فرد مبتلا پیشنهاد نمیکند چون هنوز مدارک کافی جهت تأیید ارثی بودن این بیماری وجود ندارد. آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولیت ها، مواد معدنی، اسید فسفاتاز، کاتالاز، دی هیدروژن پراکسید و پلی مراز است.

روغن MCT یک مکمل است که در خود تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط روغن نارگیل را دارد. تنها کافی است مطمئن شوید که غذاهای غنی از مواد مغذی و چربی کافی مصرف کنید و اگر نگران دریافت ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز خود هستید، باید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. در واقع، در صورت بروز علایم و نشانههای غیرطبیعی که به بیماری کبدی منتسب میشوند یا طی آزمایش خون بیماری NAFLD باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بیایید با یکدیگر صادق باشیم.رژیم باید تمام مواد غذایی از هر گروه را شامل شود مثلاً نباید فقط رژیم شما شامل دسر باشد و مصرف بیسکویت و کلوچه تنها روی این تمرکز می کند که جلوی اشتها را بگیرد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند اشتها و احساس گرسنگی را کاهش دهد. بهتر است از انواع ماست پرچرب بخصوص یونانی مصرف کنید. برای جزء پروتئینی، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی – ترجیحاً صید شده و نه پرورشی – ماست یونانی و اسکایر طبیعی بدون شکر، پنیر، قارچ و صدف اضافه شده.  This  data was  do᠎ne by GSA C​on tent G᠎ener​ator Demov er sion​!

معرفی و دانلود کتاب رژیم کتوژنیک: تغییر رژیم غذایی برای سلامتی و کاهش وزن - سعید مهرجو - انتشارات پرتا قلم - کتابراه ماست یونانی و پنیر کوتاژ هر دو می توانند به عنوان یک میان وعده ی ساده و خوشمزه مصرف شوند. این سنگها ممکن است به کوچکی یک دانه برنج یا به اندازه یک توپ گلف باشند. بیماری قلبی. رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل پرخطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL خوب، فشار خون و قند خون کمک کند. مؤسسه EASL غربالگری را فقط وقتی که مورد مشکوک به NAFLD است مجاز میداند و آن را نشانه کلیدی بروز احتمالی تکامل بیماری و بروز دیابت نوع دو، اتفاقات قلبی عروقی و افزایش فشار خون میداند. این مورد هم طرز تهیه خاصی نداره و خیلی ساده و سریع آماده میشه. دغدغه خیلی از خانمها خلاص شدن از شر سلولیت بدن (تجمع چربی در بخشی از بدن) است. This da ta h as be en ᠎do᠎ne  with G᠎SA C onte᠎nt G​en᠎erator  Dem over sion.

اگر تصمیم دارید روزه چربی را امتحان کنید کافی است که فقط ۲ تا ۵ روز این طرح را دنبال کنید. یک متخصص هم می تواند کمک کند تا رژیم بی خطری را با حداقل میزان عوارض جانبی دنبال کنند. رژیم کتوژنیک، یک رژیم طبی یا درمانی است. بنابراین، با توجه به خواص متعدد محصولات کتوژنیک، خرید و استفاده از آنها میتواند بهبودی قابل توجهی در رژیم غذایی و سلامتی شما به همراه داشته باشد. یکی از مزایای قابل توجه رژیم کتوژنیک، افزایش سطح انرژی در بدن است.

شما باید با مقدار کمتری حدودا یک قاشق شروع کنید و به مرور این مقدار را افزایش دهید. باتوجه به اینکه قبلاً هم تجربه شروع این رژیم رو داشتید در هر دو سری یک عوارض مشابه رو تجربه کردید. این داستان شاید برای کسانی که رژیم کتوژنیک را جهت لاغری بکار می برند جدید باشد.برنامه زمانبندی جان هاپکینز برای بستری کودکان در بیمارستان به شرح زیر است :یکشنبه شب قبل از ورود و پذیرش دربیمارستان: شروع روزهداری کودک در منزل از غروب؛روز اول دوشنبه پذیرش دربیمارستان، ادامه روزه داری، محدودیت دریافت مایعات، پایش قند خون هر ۶ ساعت یکبار.روز دوم سه شنبه؛ به کودک برای شام مخلوط زرده تخم مرغ و شیر به میزان یک سوم کالری مصرفی رایج در شام داده میشود. در اولین وهله از کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی خوب قرار دارد. اگر از یک رژیم غذایی کتو مبتنی بر گیاه بیشتر پیروی می کنید، مصرف بالای فیبر می تواند باعث شود بدن شما یک رژیم غذایی تولید کند.

این مؤسسه معتقد است که یک گزارش مفید پاتولوژی باید بین NAFLD و NAFLD با التهاب کبدی و NASH (تجمع چربی با التهاب ورودی رگی و لوله ای و بالنی شدن سلولهای کبدی) در حضور یا عدم حضور بافت فیبری برای تشخیص شدت بیماری تفاوت قائل شود. براساس دستورالعمل مؤسسه AASLD نمونه برداری کبدی در بیماران مبتلا به NAFLD که خطر ابتلا به التهاب کبدی یا فیبری شدن بافت کبد را دارند تنها در صورتی باید لحاظ شود که سایر عوامل مزمن بیماریهای کبدی مثل بیماریهای کبدی الکلی نفی شده باشند. علاوه براین، استاتین در درمان نقص متابولیسم لیپیدی (dyslipidemia)در بیماران NAFLD پیشنهاد میشود. نمونه برداری کبد برای تشخیص در کودکان تنها در تشخیص غیر دقیق یا پیش از شروع درمان سمیت کبدی ASSLD مجاز میباشد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر یک نمونه برنامه غذایی کتو برای یک هفته آماده کرده ایم که میتوانید برای شروع یک رژیم غذایی کتوژنیک میتوانید از آن استفاده کنید. بله، اگر شما بخواهید وزن خود را در طول یک یا دو ماه کاهش دهید، رژیم کتو ایمن است. مدتی طول خواهد کشید تا کبد به نبود کیسه صفرا عادت کند و بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. به طور خلاصه: میتوان بعد از مدتی بدون مشکل به رژیم غذایی خود برگردید، اما حداقل یک ماه و شاید بیشتر طول بکشد تا بدن به آرامی با تغییرات سازگار شود.

یک کتاب رژیم غذایی کتوژنیک نکات و دستور العمل های برنامه ریزی غذایی را در اختیار شما قرار می دهد که به طور خاص برای رژیم غذایی طراحی شده اند و به شما کمک میکند تا وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید، که باعث می شود به رژیم غذایی پایبند باشید و از انتخاب های غذایی ناسالم جلوگیری کنید. این رژیم در اصل برای کنترل صرع طراحی شد. داروهای نو با هدف قرار دادن محلهای متنوع بین کبدی، از تنظیم تولید لیپید و هومئوستاز گلوکز، تا استرس اکسیداتیو و مراکز میتوکندریایی در سلولهای کبدی، سیگنالهای التهابی روی سلولهای کبدی و هدفهای بین سلولی مرتبط با فعالسازی سلولهای ستاره ای و فیبروژنز طراحی و تولید میشوند.

با کاهش وزن متوسط 13 کیلویی، آنها به طور چشمگیری نیاز خود به انسولین را کاهش دادند یا از بین بردند و دیگر نیازی به داروهای خوراکی کاهش قند خون نداشتند. حساس کنندگان به انسولین (متفومین و تیازولیدینها مثل پیگلیتازون) معمولاً برای کاهش مقاومت به انسولین در بیماران NAFLD استفاده میشوند و چندین تحقیق نشان دادهاند که تمام ویژگیهای بافتی NASH نشانگر التهاب کبدی و فیبری شدن بافت کبدی را بهبود میبخشد. وی نتایج مشابهی در بیماران خود بهدستآورد اما بیمارانش را تنها به مدت کوتاهی پیگیری نمود.

پیگیری دوره ای نیز برای افراد چاق و مقاوم به انسولین با استفاده از مدل سوخت و سازی سنجش مقاومت به انسولین (HOMA-IR) پیشنهاد میشود. سندرم تخمدان پلی کیستیک:رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. سندروم تخمدان پلی­کیستیک چیست و چه عواقبی دارد؟ به همین دلیل، بروز کیست تخمدان که تحت نام سندرم تخمدان پلی­کیستیک (PCOS) شناخته می­شود و در زنان اغلب با ناباروری همراه است، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. جالبتوجه است، بیماران مبتلابه PCOS که رژیم کتوژنیک را رعایت میکنند، تغییرات مثبتی در آنزیمهای بدن را نشان میدهند که برای افزایش جذب قند حاصل از مصرف مواد غذایی ضروری هستند.

با این وجود، حتی اگر بتوان از استاتین در بیماران سیروز NASH استفاده نمود، در موارد NASH (نقص جبران نشونده) از مصرف آن باید اجتناب نمود. افراد NASH مبتلا به سروز در صورت لحاظ شدن برای پیوند باید به صورت مرتب برای بیماریهای قلبی عروقی مورد آزمایش قرار گیرند (حتی در صرت عدم وجود نشانههای مشخص). همچنین بهبود در بافت و بیوشیمی کبد در بیماران NAFLD که با استاتین مورد درمان قرار میگیرند نیز گزارش شدهاست. عملکرد پایین تیروئیدی در بیماران NASH شایع تر بوده که توسط هورمون محرک تیروئید تشخیص داده میشود. عوامل مختلفی همچون بروز اسیدوز و کاهش هورمون رشد در این موضوع دخیلند.

این مقاله در زمان خودش نادیده گرفته شد اما در میانه ۱۹۹۰ که این حالت تحت مطالعه قرار گرفت و دیدارهای بینالمللی در مورد این موضوع به سال ۱۹۹۸ برپا شد به عنوان مقاله ای شاخص به میدان آمد. کبد با متوجه شدن این موضوع که دیگر کیسه صفرا وجود ندارد، به تولید ماده صفرا ادامه خواهد داد اما آن را در مقادیر کوچکتر به صورت مستقیم به سمت روده کوچک میفرستد. همچنین برای افراد مبتلا به سرطان ریه، پانکراس، روده بزرگ، پروستات، تخمدان و رکتوم نیز تاثیر مثبتی دارد. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد.

NAFLD با مقاومت به انسولین و سندروم متابولیک رابطه تنگاتنگی داشته و از سال ۲۰۱۷ ترکیب رژیم غذایی بهبود یافته و ورزش کارامدترین روش برای مدیریت NAFLD و کاهش مقاومت به انسولین بهشمار میروند. روش زندگی ترکیبی از تغذیه بهبود یافته و ورزش کارآمدترین راه برای مدیریت NAFLD و کاهش مقاومت به انسولین گزارش شدهاست. در واقع، بیماران مبتلا به NASH سطوح افزایش یافته اتانول و پروتئوباکتری (که الکل تولید میکند) را در خونشان دارند و این ناهماهنگی زیستی به عنوان مکانیزمی برای این افزایش مطرح شدهاست. بیماران NAFLD درصد وقوع بالاتری از بیماری قلبی عروقی را دارند و از این نظر درمان با استاتین مؤثر به نظر میرسد. دوست عزیز، پیش از شروع به توضیح درباره رژیم لاغری ٢٠ کیلو این مورد را باید اشاره کنم که انجام دقیق و پیوسته این برنامه غذایی و دستورالعمل های آن نیازمند اراده و خواست واقعی شما است.

وقتی قرار است این قدر کم بخورید، انرژی لازم برای انجام فعالیتهای شدید را نخواهید داشت. همانطور که از اسم آن مشخص است در این رژیم فقط باید شیر بخورید، ۴ وعده شیر در روز به مدت ۴ هفته. دلیل اصلی این بیماری و مکانیسمهای پیشرفت بیماری از یک مرحله به مرحله بعد کاملاً مشخص نیستند، اگرچه یافتههای اخیر دیدگاههایی را در مورد مکانیسم آن فراهم کردهاند. مطالعات نشان دادهاند که چاقی شکمی و مقاومت به انسولین، به خصوص، از عوارض اصلی آن بهشمار میروند. در واقع، آمار ۱۷ تا ۲۵ درصدی از کودکان NAFLD که به NASH مبتلا میشوند و ۸۳ درصدی از کودکان مبتلا به چاقی شدید (این میزان در بزرگسالان ۲۹ درصد است) نشان میدهد که فیبروز کبدی در کودکان پیشرفت سریعتری نسبت به بزرگسالان دارد. البته به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک بیشتر شامل چربی است و این احتمالا توضیح میدهد که چرا چربی بیشتری در طول ورزش میسوزد.

رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری اثرات متعددی بر سلامتی افراد چاق دارد، اما اطلاعات بیشتری در مورد اثرات مفید احتمالی VLCKD بر NAFLD در این افراد مورد نیاز است. الکل نیز عامل وخیمکننده ای محسوب شده و در افراد NAFLD یا NASH باید مورد پرهیز قرار گیرد.EASL مصرف الکل زیر ۳۰ گرم در روز برای مردان و ۲۰ گرم در روز را برای زنان مجاز دانسته و محدودیتی از لحاظ مصرف قهوه لحاظ نمیکند. AASLD مصرف متفورمین را به دلیل عدم نتیجه قطعی تحقیقات گذشته در مورد تأثیر آن بر حالت بافت کبدی، با توجه به بهبود مقاومت به انسولین و آمینوترانسفراز سرم، پیشنهاد نمیکند.

NICE مصرف مکمل اسید چرب امگا۳ را نیز به دلیل عدم وجود نتیجه قطعی در آزمایشها ابتدایی تصادفی پیشنهاد نمیکند. با اینحال برخی تحقیقات مروری سیستماتیک اذعان داشتهاند که مکملهای اسید چرب امگا۳ در افراد مبتلا NASH/NAFLD که میزان مصرفی حدود ۱ گرم در روز (میانه دوز ۴ گرم و طول دوره ۶ ماه) داشتند بهبود در چربی کبد را نشان دادند. الاستوگرافی رزونانس مغناطیسی حساسیت خوبی برای سنجش چربی کبدی داشته و دقت بالایی در پیدا کردن فیبروز کبدی در NAFLD فارغ از BMI و التهاب نشان دادهاست و بنابراین جایگزین قابل اتکایی برای تشخیص NAFLD و بروز NASH در مقایسه با سونوگرافی فراصوت و آزمایش خون بهشمار میرود بر اساس مقالات مروری مجله Nature در سال ۲۰۱۸، تخمین چگالی پروتون چربی توسط الاستوگافی رزونانس مغناطیسی (MRI-PDFF) دقیقترین و صحیحترین و حتی استاندارد طلایی سنجش التهاب کبدی استئاتوزیس محسوب میشود. بر اساس دستورالعمل مؤسسه NICE، اندازهگیری سطوح آنزیم برای تشخیص NAFLD ناکارآمد بوده چون اغلب حتی در مراحل پیشرفته بیماری نیز در محدوده نرمال است.

حتی در زنان لاغر مبتلابه PCOS، رژیم کتوژنیک در بهبود عملکرد سیستم کنترل قند خون کمک میکند. NICE دستورالعمل مشابهی را در مورد پیگلتازون و مصرف آن به عنوان محافظت ثانویه بزرگسالان در برابر فیبروز کبدی پیشرفته، بدون توجه به وقوع دیابت، پیشنهاد میکند. اولین مورد شناخته شده از بیماری کبد چرب غیر الکلی در سال ۱۹۵۲ توسط ساموئل زلمان شناخته شد. التهاب کبدی غیر الکلی (NASH) شدیدترین و پیشروندهترین نوع از NAFLD است و NAFLD شایعترین بیماری کبدی در کشورهای پیشرفته محسوب میشود. بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اکثریت دورههای آزمایشگاهی کوتاه و بین ۳ تا ۱۸ ماه هستند در حالیکه در دنیای واقعی استفاده از آنها طولانی مدت و مداوم خواهد بود. ماجرا درمورد سبزیجات هم به همین صورت است و این رژیم به سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیس، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس، و کدوهای تابستانی محدود می شود.

بنابر این باید به سراغ مواد غذایی زیر برود.سبزیجات، شامل کلم بروکلی، گل کلم، کدو سبز، فلفل دلمه ای، قارچ سفید و مارچوبه می باشند.چربی های سالم نیز شامل روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، گردو و بادام می باشند.چربی های حیوانی مجاز نیز شامل ماهی ( قزل آلا، ماکرل، سالمون ) گوشت ارگان ( جگر و زبان) میگو و گوسفند می باشند.علاوه بر این ها، آجیل ها و دانه ها مثل گردو، دانه کتان و آجیل جزو مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک می باشند.حالا به سراغ پروتئین ها می رویم.

از آیتم نُهُم به بعد، همه مواد به جز سالمون رو با هم مخلوط کنید و اونها رو اوی خمیری که آماده کردین قرار بدین. قبل از آماده شدن بدن و سازگار شدن آن با تغییرات، هرگز ناگهانی شروع به استفاده از رژیم نکنید. اگر عجله کنید و رژیم را به طور ناگهانی شروع کنید، ممکن است به خاطر بروز علائم عدم جذب درست چربی مشکل پیدا کنید. غذاهایی که در خود مقدار زیادی اسید چرب زنجیره بلند دارند، برای جذب درست نیاز به ماده صفرا دارند. پس پایش و کنترل چیزهایی که می خورید به کنترل میزان مصرف کربوهیدرات کمک می کند. در این رژیم افراد مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات دریافت کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. PNPLA3 ممکن است عامل مؤثری در پیشرفت NAFLD در افراد لاغر بهشمار رود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از آردایت ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.