تیراندازی در مدرسه میشیگان: تیراندازی در دبیرستان آکسفورد والدین جیمز و جنیفر کرامبلی یک میلیون دلار ارسال کردند


یک قاضی PONTIAC، میشیگان، پس از اینکه پلیس اعلام کرد که آنها در یک ساختمان تجاری دیترویت پنهان شده بودند، مبلغ یک میلیون دلار به والدین یک نوجوان میشیگانی متهم به قتل چهار دانش آموز در دبیرستان آکسفورد در روز شنبه فرستاد.

جیمز و جنیفر کرامبلی به هر چهار فقره قتل غیرعمد اعتراف کردند. جنیفر کرامبلی گریه می کرد و گاهی برای پاسخ دادن به سؤالات قاضی به سختی تلاش می کرد و جیمز کرامبلی وقتی دادستان گفت که پسرشان به سلاح مورد استفاده در قتل دسترسی کامل دارد، سرش را تکان داد.

قاضی جولی نیکلسون یک وثیقه 500000 دلاری برای هر یک از والدین صادر کرد و خواستار ردیابی GPS در صورت پرداخت پول شد و با دادستان موافقت کرد که آنها خطر پرواز را به همراه دارند.

مدافعان کرامبلی همچنان در روز شنبه استدلال می کردند که آنها هرگز قصد فرار نداشتند و قصد داشتند با وکلای خود در همان روز صبح ملاقات کنند. وکیل شانون اسمیت، دادستان ها را متهم کرد که حقایق در دسترس عموم را “گیلاس چیدن” از جمله ادعاهایی مبنی بر دسترسی نامحدود پسر نوجوانشان به دادستان های اسلحه داشتند و گفت که پدرش او را چند روز قبل از تیراندازی خریده است.

اسمیت گفت: “مشتریان ما هم مثل بقیه ویران شده اند.” وی در جلسه روز شنبه جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دادستان اوکلند، کارن مک‌دونالدز، کرامبلیز را به قتل غیرعمد متهم کرد و آنها را متهم کرد که در روز فاجعه مداخله نکرده‌اند، علیرغم مواجهه با پیامی جالب و جالب – “خون همه جا” – که روی میز پسر پیدا شد. .

زوم آزمایشی جیمز، سمت چپ، و جنیفر کرامبلی، از شرکت اوکلند، میش، در شنبه، 4 دسامبر 2021.
52-1 دادگاه منطقه از طریق AP

مقامات از بعدازظهر جمعه به دنبال این زوج بودند. اواخر جمعه شب، مارشال های ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری آنها شد، جایزه ای تا سقف 10000 دلار اعلام کردند.

اسمیت وکیل کرامبلی روز جمعه گفت که این زوج اوایل این هفته شهر را «برای امنیت خودشان» ترک کردند و برای طرح اتهام به آکسفورد بازخواهند گشت.

در جلسه ای که در روز شنبه برگزار شد، اسمیت گفت که آنها جمعه شب در تماس تلفنی و پیام رسانی بوده اند و دادستان ها را متهم کرده اند که قادر به برقراری ارتباط با او و ماریل لیمان، مدافع همکارش نیستند.

«این موضوع به ما مربوط می شود. این فقط یک موضوع تدارکات بود، “او گفت.

اما مک‌دونالد روز شنبه گفت که این زوج 4000 دلار از یک دستگاه خودپرداز در روچستر هیلز صبح جمعه، نه چندان دور از دادگاهی که قرار بود امروز بعدازظهر حاضر شوند، برداشت کردند.

او گفت: «اینها افرادی نیستند که بتوانیم مطمئن باشیم که خودشان به دادگاه بازخواهند گشت.

مایکل مک کیب، کلانتر شهرستان اوکلند در بیانیه‌ای گفت: مالک کسب‌وکار دیترویت اواخر جمعه شب متوجه یک خودروی بسته به کرامبلی در پارکینگ آن شد. مک کیب گفت که زنی که در نزدیکی خودرو دیده می شود، زمانی که صاحب کسب و کار با شماره اضطراری تماس گرفت، فرار کرد. این زوج بعدا توسط پلیس دیترویت پیدا و بازداشت شدند.

رئیس پلیس دیترویت، جیمز ای وایت، گفت که این زوج “در دسترسی به ساختمان کمک شده اند” و فردی که به آنها کمک کرده نیز می تواند تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

روز جمعه، مک‌دونالد دقیق‌ترین گزارش تا به امروز را از وقایعی که منجر به تیراندازی در دبیرستان آکسفورد، در حدود 30 مایلی شمال دیترویت شد، ارائه کرد.

به گفته بازرسان، ایتان کرامبلی، 15 ساله، با اسلحه از حمام بیرون آمد و به دانش آموزان در راهرو تیراندازی کرد. او در بزرگسالی به قتل، تروریسم و ​​جنایات دیگر متهم شده است.

بر اساس قانون میشیگان، در صورتی که مقامات معتقد باشند فردی در موقعیتی که در آن خطر جراحت یا مرگ بالایی وجود دارد، نقش داشته است، قتل غیرعمد قابل پیگرد قانونی است.

به گفته کارشناسان، والدین در ایالات متحده به ندرت متهم به تیراندازی در مدرسه به فرزندانشان می شوند، حتی اگر بیشتر خردسالان در خانه والدین یا بستگانشان اسلحه دریافت کنند.

مک دونالد گفت که مقامات مدرسه روز دوشنبه، یک روز قبل از تیراندازی، زمانی که معلم او را در حال جستجوی مهمات در تلفن خود دید، نگران کرامبلی کوچکتر بودند.

دادستان گفت: با جنیفر کرامبلی تماس گرفته شد و سپس در پیامکی به پسرش گفت: “لل. من از دستت عصبانی نیستم. باید یاد بگیری که گرفتار نشوی.”

روز سه شنبه معلم یادداشتی روی میز اتان پیدا کرد و عکس گرفت. این نقاشی یک اسلحه بود که به این کلمات اشاره می کرد: «افکار متوقف نمی شوند. به من کمک کن، مک دونالد گفت.

او گفت همچنین نقاشی گلوله ای با عبارت «همه جا خون است» وجود دارد.

بین تپانچه و گلوله مردی بود که به نظر می‌رسید دو گلوله خورده بود و خونریزی داشت. به گفته دادستان او همچنین نوشته است: «زندگی من بیهوده است» و «دنیا مرده است».

مک‌دونالد گفت که مدرسه به سرعت با اتان و والدینش ملاقات کرد که به آنها دستور داده شد تا او را برای مشاوره در عرض 48 ساعت معرفی کنند.

مک‌دونالد گفت که کرامبلیز از پسرش در مورد اسلحه نپرسید و کوله پشتی‌اش را چک نکرد و “در برابر این ایده که پسرشان در آن زمان مدرسه را ترک می‌کرد مقاومت کرد.”

در عوض، نوجوان به کلاس بازگشت و سپس تیراندازی صورت گرفت.

دادستان گفت: “این تصور که والدین می توانند این کلمات را بخوانند و همچنین بدانند که پسرشان به سلاح مرگباری که آنها به او داده اند دسترسی داشته است، غیرمنطقی است – این جنایت است.”

مک دونالد گفت جنیفر کرامبلی پس از تیراندازی برای پسرش پیامی فرستاد و گفت: “ایتان، این کار را نکن.”

مردم در روز جمعه 3 دسامبر 2021 در مرکز شهر آکسفورد با جامعه آکسفورد برای عزاداری در زیر نور شمع جمع می شوند.
جیک می / روزنامه فلینت از طریق AP

جیمز کرامبلی با شماره اورژانس تماس گرفت و گفت که اسلحه در خانه آنها گم شده است و ممکن است ایتن تیرانداز بوده باشد. مک دونالد گفت اسلحه در یک کشوی قفل نشده در اتاق خواب والدینش نگهداری می شد.

مک‌دونالد گفت: اتان هنگام خرید اسلحه در 26 نوامبر با پدرش بود و عکس‌هایی از اسلحه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت: “من امروز زیبایی جدیدم را دریافت کردم.”

دادستان گفت، در یک آخر هفته طولانی روز شکرگزاری، جنیفر کرامبلی در رسانه های اجتماعی نوشت که “روزی است که مادر و پسر هدیه کریسمس جدید خود را امتحان می کنند.”

مک دونالد وقتی در یک کنفرانس خبری از او پرسیده شد که آیا می توان به پدرش پیشنهاد پولی برای خرید اسلحه برای پسرش داد، گفت که این تصمیم مقامات فدرال است.

رئیس مدارس محلی آکسفورد در یک پیام ویدئویی که روز پنجشنبه برای جامعه ارسال شد، گفت که دبیرستان شبیه یک “منطقه جنگی” است و برای هفته ها آماده نیست. سرپرست تیم ترون بارها از دانش‌آموزان و کارکنان در مورد نحوه واکنش آنها به خشونت تعریف کرد.

او همچنین از دیدار کرامبلی، والدین و مسئولان مدرسه قدردانی کرد. ترون جزئیاتی را ارائه نکرد، اما آن را خلاصه کرد و گفت: “هیچ انضباط موجه نیست.”

از مک دونالد در مورد تصمیم به ترک کرامبلی در مدرسه سوال شد.

او گفت: “البته او نباید به آن کلاس برمی گشت… من فکر می کنم این یک موقعیت جهانی است. من قصد مجازات یا حمله ندارم، اما بله.”

مک دونالد در پاسخ به این سوال که آیا مقامات مدرسه می توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند، پاسخ داد: “تحقیقات ادامه دارد.”

وایت از دیترویت خبر داد. مایک هاوسولدر، خبرنگار آسوشیتدپرس در دیترویت و دیوید اگرت در لنسینگ نیز در این گزارش مشارکت داشتند.