دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی هشدار کیفیت هوای ناسالم را در شهرستان لس‌آنجلس ایجاد می‌کند



دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنوب کالیفرنیا، مقامات بهداشتی را بر آن داشت تا روز شنبه هشداری درباره کیفیت هوای ناسالم صادر کنند و به مردم توصیه کنند تا اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از خود انجام دهند.

به گفته اداره بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس، مناطق ساحلی جنوبی لس آنجلس، جنوب شرقی شهرستان لس آنجلس، دره پومونا-والنات، جنوب دره سن گابریل و بخش جنوبی لس آنجلس مرکزی نگران کننده هستند.

دشوار است که بگوییم دود، خاکستر یا دوده ناشی از آتش کجا می رود یا باد چگونه بر سطح این ذرات در هوا تأثیر می گذارد، بنابراین از همه می خواهیم به یاد داشته باشند که دود و خاکستر می توانند حتی برای سلامتی مضر باشند. افرادی که سالم هستند، گفت: دکتر. مونتو دیویس، افسر بهداشت شهرستان لس آنجلس.

به گفته مقامات، دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی حاوی مخلوطی از ذرات کوچک، گازها و بخار آب است. ذرات کوچک می توانند باعث سوزش چشم، آبریزش بینی، خارش گلو، سردرد و بیماری هایی مانند برونشیت شوند. در افراد با شرایط حساس، می توانند باعث مشکلات تنفسی، خس خس سینه، سرفه، خستگی و درد قفسه سینه شوند.

دیویس گفت: “ما همچنین به کمپ های روزانه که در مناطق عاری از دود برگزار می شود توصیه می کنیم تا فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند پیاده روی یا پیک نیک را تا بهبود شرایط متوقف کنند.”

به گفته اداره بهداشت عمومی، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، به ویژه افراد مسن و کودکان، باید از قرار گرفتن در معرض غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند و فعالیت های مالیاتی فیزیکی را محدود کنند. حیوانات خانگی باید وارد شوند و درها و پنجره ها بسته شود.

هشدار هوای ناسالم تا روز یکشنبه به قوت خود باقی خواهد ماند.