دو جمهوری خواه غایب به دموکرات ها کمک می کنند تا از بسته شدن دولت جلوگیری کنند



رهبر اکثریت سنا، چارلز ای. شومر، روز پنجشنبه به نظر می رسید آماده بود تا با کمک ناخواسته دو نماینده “غایب” جمهوری خواه از بسته شدن دولت جلوگیری کند.

آقای شومر، یکی از دموکرات‌های نیویورک، با کادری از سناتورهای محافظه‌کار به توافق رسیده است تا در تصویب یک اقدام موقت بودجه برای سرپا نگه داشتن دولت تا 3 دسامبر تسریع کند.

آقای شومر گفت: «خوشحالم که اعلام کنم توافقی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دست آمده است که به سنا اجازه می‌دهد تا قطعنامه‌ای دیگر درباره بودجه دولت تا 18 فوریه تصویب و تصویب کند». با این توافق هیچ دولتی بسته نخواهد شد.»

به عنوان بخشی از این توافق، رهبر اکثریت با خواسته‌های محافظه‌کاران برای رأی‌گیری در مورد اصلاحیه‌ای برای قانون مسدود کردن مأموریت رئیس جمهور بایدن برای واکسیناسیون در شرکت‌های خصوصی موافقت کرد.

آقای شومر موافقت کرد که این اصلاحیه به جای 60 رای معمول، اکثریت ساده را برای تصویب جمع آوری کند، اما بعید است که به دلیل غیبت دو سناتور جمهوری خواه، به این آستانه برسد.

یکی از این قانونگذاران، سناتور تازه منتخب بیل هاگرتی از تنسی، به دلیل تعهدات خانوادگی قبلی قادر به رای دادن نیست.

جاد دیر، سخنگوی جمهوریخواه تنسی، گفت: «سناتور هگرتی امروز بعدازظهر به تنسی سفر کرد تا پسر ارشدش را که یک دانش‌آموز دبیرستانی است، امشب در یک بازی فوتبال قهرمانی ایالتی تماشا کند. سناتور هاگرتی از از دست دادن رای سنا پشیمان است، اما به عنوان یک پدر، هیچ چیز مانع از دیدن آخرین بازی پسرش نمی شود.

به گفته آقای دیر، آقای هاگرتی اگر حضور داشت از این اصلاحیه حمایت می کرد. مشخص نیست که دو عضو غایب دیگر پارلمان اروپا چگونه به این اصلاحیه رأی خواهند داد.

این معامله در میان قانونگذاران بر سر باز نگه داشتن دولت با تنش پایان می یابد.

با 221 به 212، پارلمان نسخه خود را از اقدام بودجه کوتاه شکاف در روز پنجشنبه تصویب کرد.

در حالی که این قانون بودجه دولت را به مدت دو ماه در سطح دوران ترامپ نگه می دارد، 7 میلیارد دلار اضافی برای جابجایی پناهجویان افغان اضافه می کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از دموکرات‌های کالیفرنیا، گفت: «همه ما مسئول هستیم تا مطمئن شویم که دولت کار می‌کند». اعضای ما، چه اینجا باشند و چه در خانه، آماده باز نگه داشتن دولت هستند.»

همه دموکرات‌های مجلس نمایندگان به همراه یک جمهوری‌خواه، آدام کینزینگر، نماینده ایلینوی، به این لایحه رای مثبت دادند.

پس از تصویب این لایحه در سنا، برای امضا به میز آقای بایدن خواهد رفت. انتظار می رود رئیس جمهور این قانون را قبل از پایان مهلت روز جمعه برای تعطیلی دولت امضا کند.