کالیفرنیا می تواند زودتر از آنچه فکر می کنید بیاید


هوا 55 درجه و یک پنجشنبه آفتابی در Sugar Bowl Resort بود، جایی که روز افتتاحیه فصل اسکی 2021 – که قبلاً به دلیل گرمی هوا به تأخیر افتاده بود – هنوز به عنوان “TBD” درج شده بود.

مقامات در یادداشتی درباره این تاخیر نوشتند: «زمستان هنوز به تاهو نرسیده است. “تیم هر شب کار خواهد کرد و آماده است تا زمانی که مادر طبیعت با هم کار می کند، سوئیچ را تغییر دهد.”

اما کوه تنها جایی نیست که به دلیل کمبود برف احساس آرامش می‌کند. مطالعه جدیدی که توسط محققان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی انجام شد، نشان داد که پوشش برفی که در کالیفرنیا و غرب ایالات متحده در حال کاهش است، می تواند تا قبل از شروع قرن به طور چشمگیری کاهش یابد – یا در برخی موارد ناپدید شود.

این مطالعه که اخیراً در مجله Nature Reviews Earth and Environment منتشر شده است، تصویر نگران‌کننده‌ای از «پیامدهای بالقوه فاجعه‌بار» آینده‌ای با برف کمتر، از جمله پیامدهای عظیم برای تامین آب کالیفرنیا، و همچنین اثرات موج‌دار بر خاک و گیاهان ارائه می‌کند. ، حیات وحش و حتی افزایش فراوانی آتش سوزی در جنگل ها.

تحقیقات نشان داده است که اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای به کاهش ادامه دهد، زمستان‌هایی با برف کم یا حتی بدون برف می‌تواند تنها در 35 سال آینده به یک اتفاق عادی تبدیل شود.

آلن رودس، دانشمندی که آب و هوا را مطالعه می‌کند و یکی از نویسندگان این مطالعه است، گفت: پیش‌بینی‌ها تا حدی تکان‌دهنده هستند. به عنوان یک کودک که در سیرا بزرگ می شود، تصور آینده ای بدون برف سخت است.

از بسیاری جهات، تغییرات در حال حاضر آغاز شده است. کالیفرنیا گرم ترین تابستان خود را تا کنون در سال جاری تجربه کرده است، در حالی که لس آنجلس و سن دیگو به تازگی شاهد خشک ترین ماه نوامبر در دهه های اخیر بوده اند. کل ایالت نیز به دلیل خشکسالی در وضعیت اضطراری قرار دارد.

اریکا سیریلا-وودبرن، دانشمند آزمایشگاه برکلی و یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، گفت: اما این مقاله اولین مقاله ای است که “تک تک مطالعه های موجود” را از پیش بینی های پوشش برف آینده برای ایجاد یک جدول زمانی قابل اعتمادتر ترکیب می کند.

او گفت که بسیاری از بدترین اثرات در کالیفرنیا احساس خواهد شد، جایی که پوشش برف در نواحی سیرا نوادا و کاسکاد می تواند تا سال 2050 تا 45 درصد کاهش یابد، در مقایسه با حدود 25 درصد در سایر مناطق غربی مانند Rockies و Wasatch-Uinta.

محققان نشان داده‌اند که محیط کوهستانی در غرب می‌تواند در شرایط ثابت و بدون برف تغییر کند

محققان نشان داده‌اند که محیط کوهستانی در غرب می‌تواند در شرایط ثابت و بدون برف تغییر کند

(بررسی های طبیعت درباره زمین و محیط زیست)

جفری مونت، دانشمند آب در مؤسسه سیاست عمومی کالیفرنیا که روی این مطالعه کار نکرد، گفت که سطح ریزش برف می تواند اساساً زندگی در ایالت گلدن را تغییر دهد، جایی که کوه ها از لحاظ تاریخی به عنوان منبع کلیدی برای منابع آب منطقه ای عمل کرده اند. جذب، ذخیره و رهاسازی رطوبت در پایین دست.

“به من اعتماد کن، ما همه بخوانید، “مونت در مورد این مطالعه گفت، و اشاره کرد که کالیفرنیا” یک سیستم آبرسانی کامل در اطراف ظاهر مطمئن پوشش برف در کوه‌های ما ساخته است.

او گفت که مهمتر از همه، ذوب مداوم و آهسته برف در هر بهار و تابستان مدت‌هاست که به عنوان آزاد شدن زمان عمل می‌کند که در لحظه توقف بارندگی و شروع افزایش تقاضا، آب بیشتری را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش اداره منابع آب کالیفرنیا، پوشش برف در اول آوریل، زمانی که معمولا عمیق‌ترین است، تنها 60 درصد از میانگین آن در سال جاری بود.

مانت گفت: «اگر برف در بهار مانند گذشته آب نشود، ما در مدیریت مخازن خود با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم، زیرا همه آن‌ها در اطراف آنها ساخته شده است. همه چیز در اطراف آنها ساخته شده است.”

اما از دست دادن برف نه تنها بر منابع آب تأثیر می گذارد. محققان “آبشاری از پیامدها” را توصیف کرده اند که می تواند خاک، گیاهان و حیات وحش را در این ایالت تغییر دهد و همچنین بر بهره وری جنگل و سلامت محیط تاثیر منفی بگذارد. به گفته آنها، این همچنین می تواند خطر سیل ناگهانی و جریان آوار، و همچنین فراوانی و شدت آتش سوزی جنگل ها را افزایش دهد.

Siirila-Woodburn گفت: «تفکیک این سیستم واقعاً به هم پیوسته، از نظر مکان‌های مختلف که آب به بخش‌های مختلف محیط متصل می‌شود، دشوار است. “در واقع این سیستم کل نگر است که باید با هم درباره آن فکر کنیم.”

محققان “کم برف” را زمانی تعریف کرده اند که پوشش برف (یا معادل آب برف) به زیر صدک 30 قله تاریخی می رسد. “بدون برف” زمانی است که این عدد به زیر صدک 10 می رسد.

کالیفرنیا قبلاً شاهد حملات هر دو بوده است، مانند زمانی که پوشش برف در سیرا در سال 2015 به میزان بی سابقه 5 درصد از مقدار طبیعی کاهش یافت. اما این ایالت ممکن است شروع به تجربه “دوره های اپیزودیک” – یا پنج سال متوالی – با برف کم یا بدون برف کند. . . همانطور که در اواخر دهه 2040، محققان گفتند.

دوره های دائمی، یا 10 سال متوالی، با برف کم یا بدون برف می تواند تا دهه 2060 به کالیفرنیا بیاید. در سایر نقاط غرب ایالات متحده، دوره های دائمی تا دهه 2070 رخ نمی دهد.

رودس گفت: «شاید بتوانیم حدود دو سال، سه سال با برف کم یا بدون برف دوام بیاوریم، اما وقتی شروع به پنج سال… یا آن 10 سال مداوم می کنید، فکر می کنم شروع به تضعیف برخی از استراتژی های مدیریت تاریخی می کند. که استفاده شده اند.»

دلایل ریزش برف بیشمار است، اما بیشتر آن به تغییرات آب و هوایی مربوط می شود. روادس گفت که گرم شدن دما به معنای بارندگی بیشتر به شکل باران به جای برف است – و باران پتانسیل کمتری برای ذخیره آب نسبت به همتای سردتر خود دارد.

علاوه بر این، بسیاری از طوفان‌هایی که رطوبت را به کالیفرنیا می‌آورند، با اقیانوس آرام گرم روبرو می‌شوند، در حالی که رشته‌های دیگر مانند کوه‌های راکی، طوفان‌های سردتری دارند که از شمال قطب شمال حرکت می‌کنند. و با میانگین ارتفاعات پایین تر از سایر مناطق غربی، سیرا نیز حفظ سطح برف را دشوارتر می یابد.

محققان امیدوارند یافته‌های آنها بتواند “فراخوانی برای اقدام” باشد که ساکنان، سیاست‌گذاران و مبتکران را تشویق کند تا از دست دادن برف به سایر مخاطرات اقلیمی مانند بالا آمدن سطح دریا و آتش‌سوزی جنگل‌ها که معمولاً روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، افزایش دهند.

سیریلا-وودبرن، با اشاره به اینکه پوشش برف منطقه از سال 1950 تاکنون حدود 20 درصد کاهش یافته است، گفت: “این یک آینده خیالی فرضی نیست.” “این چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد.”

یکی از مدل‌های آب و هوایی با انتشار بالا که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت نشان داد که تنها 8 درصد از سال‌های بین سال‌های 1950 تا 2000 به عنوان برف کم یا بدون برف در غرب ایالات متحده طبقه‌بندی می‌شوند. بین سال‌های 2050 تا 2099، این عدد می‌تواند تا 94 درصد افزایش یابد.

به گفته محققان، اما راه حل هایی از جمله صرفه جویی در آب، سرمایه گذاری در زیرساخت ها، نمک زدایی و به طور اساسی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد. مدیریت تهاجمی جنگل نیز نقش کلیدی ایفا می کند زیرا جنگل های کم تراکم اجازه می دهد تا پوشش برفی عمیق تر شود.

جان اندرو، معاون مدیر تاب آوری آب و هوا در دپارتمان منابع آب کالیفرنیا، از طریق ایمیل گفت که کاهش سرعت روند به یک رویکرد “همه موارد فوق” نیاز دارد.

اندرو گفت: «در کشوری به تنوع کالیفرنیا، راه‌حلی برای همه وجود ندارد – این مستلزم مجموعه‌ای از استراتژی‌های مختلف است که در درجه اول در سطح منطقه اجرا می‌شوند.»

وی افزود: با این حال واضح است که اولویت بالای فعلی مقابله با خشکسالی با تمرکز ویژه بر کمک به جوامع کوچک و روستایی است که به آب آشامیدنی سالم و مقرون به صرفه دسترسی ندارند.

به گفته محققان، استراتژی‌های سازگاری، از جمله تکنیک‌های ذخیره‌سازی آب‌های سطحی اضافی زیرزمینی برای استفاده بعدی نیز بسیار مهم هستند.

عملیات مخزن مبتنی بر مخزن، که از پیش بینی آب و هوا و آب برای تصمیم گیری در مورد حفظ یا تخلیه آب از مخازن استفاده می کند، همچنین نشانه های امیدوارکننده ای از افزایش ذخیره آب در کالیفرنیا نشان می دهد.

با این حال، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. در ماه سپتامبر، فرماندار گاوین نیوسام بیش از 5 میلیارد دلار از بسته 15 میلیارد دلاری آب و هوایی خود را برای پاسخ به خشکسالی و مقاومت در برابر آب اختصاص داد – اما در همان ماه، کالیفرنیایی ها از تلاش های خود برای صرفه جویی در آب عقب نشینی کردند.

اندرو گفت: «کاهش پوشش برف یکی از چندین چالشی است که مدیران آب در کالیفرنیا با آن مواجه هستند، از جمله زیرساخت های قدیمی و بدتر شدن سلامت اکوسیستم،» و افزود که «حفظ آب باید راهی برای زندگی در کالیفرنیا باشد».

با این حال، محققان گفتند که امیدوارند مطالعه آنها “عذاب و تاریکی” کمتر و بحث بیشتر در مورد راه حل ها را تحریک کند – به خصوص که یافته های آنها اساساً بر اساس سناریویی با انتشار بالا است که هنوز اجتناب ناپذیر نیست.

آنها گفتند که مدیران و سیاست گذاران آب قبلاً برای گنجاندن یافته های این مطالعه در کار خود تلاش کرده اند.

اما در حالی که بودجه‌ها، زیرساخت‌ها، قوانین و حفاظت همگی قابل بهبود هستند، شرایط لازم برای آن برف در سیرا رودس، جایی که او در کودکی بازی می‌کرد، مسلماً در جهان گرم‌تر سخت‌تر است.

وی گفت: متأسفانه نمی توان در مورد نقطه انجماد آب مذاکره کرد.